جمعه ۲۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 28 تیر تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: دشمنان خارجی و برخی بازی‌خوردگان داخلی در پی این هستند که بگویند در عرصه‌ تصمیم‌گیری هسته‌‌ای دو تصمیم وجود دارد؛ آن‌ها می‌خواهند تصمیم‌گیری دوگانه را القا کنند در حالی که سخت در اشتباهند و به تعبیر مقام معظم رهبری بحمدالله یک مرجع برای تصمیم‌گیری وجود دارد. مسئول پیشبرد موضوع هسته‌‌ای، شورای عالی امنیت ملی است که در راس آن رئیس‌جمهور محترم قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آن‌چه از طرف رئیس‌جمهور و مسئولان در موضوع هسته‌‌ای اعلام می‌شود، مورد اجماع همه مسئولان کشور است و روسای سه قوه و نمایندگان رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تدبیر، تعهد و مسئولیت این موضوع را پی‌گیری می‌کنند. پس تردیدی نداشته باشید که در این عرصه اجماع وجود دارد.

وی افزود: این روزها ایام پیروزی افتخارآفرین مقاومت حزب‌الله در جنگ 33 روزه علیه اسرائیل است که به عنوان افتخار بر پیشانی حزب‌الله و شکست بر پیشانی اسرائیل ثبت شد.

حزب‌الله فقط پیروزمند نظامی نیست، بلکه در عرصه‌ سیاسی هم پیروز است. بسیاری از گروه‌های سیاسی در چند ماه اخیر با تدبیر حزب‌الله سامان پیدا کردند. آزادی اسیران لبنانی و تحویل پیکرهای شهدای مقاومت هم پیروزی بزرگ دیگری برای حزب‌الله و ماتم بزرگ برای اسراییل است. امیدواریم اسرائیلی‌ها تا آخر در این ماتم بمانند و ما به ملت لبنان تبریک می‌گوییم و اعلام می‌کنیم بر بازوی توانمند خود و حزب‌الله مقاوم به رهبری رهبر مجاهدش سیدحسن نصرالله ببالند.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به موضوع توافقنامه امنیتی بغداد – واشنگتن خاطرنشان کرد: خوشبختیم که در رابطه با مساله‌ توافقنامه ذلت‌باری که آمریکا می‌خواست بر عراق تحمیل کند، این توافقنامه از دستور خارج شد اما ما به ملت عراق می‌گوییم مراقب باشند دزدی که از در خارج کردید، از پنجره وارد نشود و یا همین توافقنامه در قالب دیگری به شما تحمیل نشود.

امام جمعه‌ موقت تهران ادامه داد: دنیا به خوبی فهمیده که انرژی هسته‌‌ای ما صلح‌آمیز است. آن‌ها هم در گذشته و هم حالا بررسی کرده‌اند و مکتوب نوشته‌اند که انحرافی در عرصه‌ انرژی هسته‌‌ای ایران وجود ندارد اما به خوبی احساس می‌شود برخی به دنبال بهانه‌جویی هستند و نمی‌خواهند اساس موجودیت نظام جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند اما به کوری چشم آن‌ها نظام ما روز به روز مستحکم‌تر باقی می‌ماند.

وی با اشاره به مذاکره‌ مسئولان ایرانی در رابطه با مساله‌ هسته‌‌ای در ژنو، خاطرنشان کرد: ما باز هم می‌گوییم که طرفدار مذاکره‌ سازنده و بدون پیش‌شرط و تهدید هستیم و معتقدیم اگر مذاکره در فضای این‌چنینی در پی حل عادلانه مساله باشد، مطمئنا ایران اسلامی هم با حسن نیت طرف خواهد شد و مذاکره به جایی خواهد رسید اما اگر باز هم مذاکرات تحت تاثیر صهیونیست‌ها و قدرت‌های استکباری باشد و بهانه‌جویی انجام شود باز هم ناکام خواهد ماند.

خاتمی تاکید کرد: علی(ع) به ما آموخته که در پی جنگ نباشیم اما فرموده که اگر جنگ بر شما تحمیل شد مردانه بایستید. ملت ایران هم در طول 30 سال یعنی سه دهه نشان داده پای آرمان‌های خود تا آخرین قطره‌ خون ایستاده است و اگر دشمنان حماقت کنند و برخوردی با نظام اسلامی داشته باشند ملت به سختی تنبیه‌شان می‌کند.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان یادآور شد: ما به صراحت اعلام می‌کنیم و رسانه‌های استکباری هم به گوش دشمنان برسانند که اگر دشمن بخواهد ذره‌ای تجاوز به ایران داشته باشد ایران اسلامی با تمام قوت مقابل‌شان خواهد ایستاد و محدوده دفاع را هم ما تعریف می‌کنیم. این را بدانید که ملت بزرگ ما آن‌چنان سیلی به دشمن می‌نوازد که تا قرن‌ها کسی خیال تجاوز به خود راه ندهد؛ چراکه بازی با ایران بازی با دم شیر است.

وی اضافه کرد: آن‌چه در مانور موشکی مشاهده شد بخش اندکی از اقتدار ماست. ایران اسلامی ما مقتدر است و ما در بهترین وضعیت دفاعی هستیم. البته حرف اول ما مذاکره است اما ملت پیرو سیدالشهدا با تهدیدها جا نمی‌زند و تا آخر پای آرمان‌های اسلامی‌اش ایستاده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سومین روز از مراسم نورانی اعتکاف، آن را از برکات انقلاب اسلامی خواند و افزود: پیش از انقلاب، اعتکاف به صورت محدود در قم انجام می‌شد. اما استقبال گسترده‌ای که خصوصا در سال‌های اخیر شاهد هستیم از برکات پیروزی انقلاب است. امسال نیم میلیون نفر در اعتکاف شرکت کردند. در آستان قدس رضوی 40 هزار نفر ثبت نام کردند. در 32 دانشگاه کشور هم 23 هزار دانشجو برای اعتکاف نام‌نویسی کردند و در میانگین سنی معتکفین هم 70 درصد جوانان حضور دارند. این به این معناست که تیر مهاجمان فرهنگی به سنگ خورده است.

خاتمی در ادامه یادآور شد: باید نور اعتکاف را تا آخر عمر حفظ کنیم؛ چراکه این سه روز اعتکاف، افتتاحیه عشق به خداست. از معتکفین می‌خواهیم در دعای بعداز ظهر امروز که ام داوود است عاجزانه از خدا بخواهند دست‌مان را بگیرد. کشور ما تشنه است و سرزمین‌های تشنه کشور آب و باران می‌طلبد. کسانی که در این چند روز قرب به خدا پیدا کرده‌اند از خدا بخواهند باران رحمتش را بر سرزمین‌های تشنه‌ کشورمان ببارد.

وی با اشاره به هزار و پانصدمین نماز جمعه تهران گفت: نماز جمعه پرچم عزت نظام اسلامی، بیعت با نظام اسلامی و ولایت فقیه و سرمایه مذهبی و ملی کشورمان است که در طول سه دهه‌ اخیر برکات فراوانش را شاهد بودیم. توصیه می‌کنیم مسئولان و تاثیرگذاران جامعه بیشتر در این مراسم شرکت کنند؛ چراکه سبب شرکت بقیه می‌شود. صدا و سیما هم کارهای خوبی در این زمینه دارد اما اگر برنامه‌های فرهنگی بیشتری در این‌باره داشته باشد تاثیر بیشتری در حضور مردم خواهند داشت.

امام جمعه موقت تهران هم‌چنین شهروندان را به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق توصیه کرد.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان هم‌چنین تقوا را عامل بازدارندگی از گناه و شالوده یک زندگی سعادتمند دانست و گفت: همه‌ زمان‌ها زمان خداست اما خداوند به برخی زمان‌ها عنایت ویژه دارد؛ به این معنا که آن زمان بستری برای رسیدن به انس با خداست مانند سحر در شبانه‌روز، شب جمعه در هفته و رجب، شعبان و رمضان در ماه‌های قمری.

وی وفات حضرت زینب(س) را نیز تسلیت گفت و عنوان کرد که حضرت زینب(س) نسخه‌ دوم حضرت فاطمه(س) است که با وجود این‌که امام نیست ولی کمال امامان را دارد.

کد خبر 58272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز